keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Asa

Jos mun pitäis valita artisti, jota ihailen kaikkein eniten, niin valinta ei olisi kovinkaan vaikea. Mä nimittäin rakastan Asaa yli kaiken! Aloin kuunnella sitä joskus lukion alussa (toki kuuntelin Avainta jo sillon ala-asteaikoina, se vaan tosin selvis mulle vasta pari vuotta sitten :D)ja se oli menoa sitten.

Tutustuin Asaan lainaamalla kirjastosta Terveisiä kaaoksesta-levyn. Suosittelen! Levy on edelleen yksi suosikeistani kautta aikojen. Tässä pari lempibiisiäni siltä.

Ärränpeetä


Monimuotosii


Varkaan laulu (feat. Puppa J)


Yksinäisyyden ja yhtenäisyyden vuori KUUNNELKAA AINAKIN TÄMÄ!



En osaa oikein sanoa mikä siinä Asan musiikissa niin viehättää. Lyriikat tietysti, mutta eivät ne pelkästään selitä tämmöistä suoranaista fanittamista. Onhan ne monet biisitkin melodisesti (vai taustaisesti, miten se oikein pitäisi räpin ollessa kyseessä sanoa...) tosi hyviä. Ja jos kyseisen herran on kerrankaan nähnyt livenä, niin tietää, että meno on hurjaa :)

Tunnetuimpia biisejä:

Hidastaa (Tyttö sinä olet tähti-leffasta)


Leijonaa mä metsästän (Tää on JUST se biisi.)


Sanat ei tehny tätä laulua



Mulla on toistaiseksi vain yksi levy Asalta ja se on Teosto-palkinnonkin saanut Loppuasukas. En tiiä johtuuko se siitä, et oon kuunnellu sitä niin paljon, mutta tykkäään siitä ehkä vähiten Asan koko tuotannosta. Mutta toisaalta, tykkään kyl muutenkin enemmän semmosesta vähän perinteisemmästä hiphopista. Toi levyhän on sekä biiseiltään että sanoituksiltaan vähän tommonen... outo? :D

Persepolis


Loppuasukas


Mulla on myös koneella toi Foetida 2-mixtape, josta tykkään ihan älyttömästi. Latasin sen joskus aikoinaan netistä, ihan luvallisesti siis :D Siitä parhaita biisejä:

Mies, joka ei tahtonu loukata ketää


Saastaisena


Valmentajan hoidokki



Tää uus Jou Jou-levy vaikuttaa kyllä ihan hävyttömän hyvältä! Uudistumisen (no, siis nimen "vaihdon") myötä paluu perusräppiin uppoaa kyllä meikäläiseen aivan täysillä :) Tää levy nousi kyllä suoraan hankintalistan kärkeen, pitää kattoa tossa lomalla, jos kävis Oulussa poistamassa sen.

Jou Jou


Olkoon!


Tarkasta ittes



Tää video on niin siisti!



Tästä tuli nyt melkonen biisilista :D Enkä ees ottanu kantaa ku noihin levyihin, mitä mulla on, koska tykkään kuunnella musiikkia lähinnä semmosina kokonaisuuksina, eli levyiltä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jee! :D