maanantai 21. helmikuuta 2011

I can change, I can change, I can change...


Mulla on pieni ongelma. Tai oikeastaan iso. Sen nimi on raha. Mulla ei nimittäin oo sitä.

Mä en yksinkertaisesti osaa elää opiskelijabudjetilla. Oon ollu jostain 16-vuotiaasta lähes joka viikonloppu ja loma töissä, joten rahaa on myöskin ollut aina ihan jonkin verran käytettävissä. Onhan mulla aina välillä menny tuhlaaminen vähän yli, mut sit oon vaan ollu pari viikkoa ostelematta mitään vaatteita ja käyny hurjana töissä ja tadaa, problem solved. Mun menot oli kuitenkin esimerkiks lukioaikoina suhteellisen pienet.

Toista se on nykyään. Mulla menee pelkästään laskuihin kuukausittain se 700 euroa ja siihen sitten kaikki yllättävät menot, ruoka ja muu eläminen päälle. Hups. Ei siis auta muu kuin nipistää menoja sieltä ruuasta ja muusta elämisestä. No shoppailun ja bilettämisenhän mä oon aika lailla lopettanutkin, mutta se ruoka... Oon ihan hemmetin nirso (ei kiitos nuudelit ja hernekeitto yms.) ja sitten muutenkin laiska kokkaamaan (no menkää ite tonne yleiseen, ahtaaseen ja teinien kansoittamaan keittöön kokkaamaan, ei kiitos). Mikä siis neuvoksi? EN TIEDÄ! 



Tänään piristin itseäni panostamalla pukeutumiseen, pitäähän sitä jotain iloa elämässä sentään olla :D Innostuin tämmösestä sihteeri-lookista, josko se auttais mua opiskelemaan ja lukemaan pääsykokeisiin.


Laitoin taas oikein huulipunaakin, mikä näytti vähän koomiselta, koska se oikein korosti sitä faktaa, että mulla ei ole ylähuulta. Oikeasti! :D



En ollu ikinä aikasemmin käyttäny tota paitaa tai hametta! Täähän on aika luksusta, ei mun ees tarvi shoppailla ku omasta vaatekaapistakin löytyy näitä "uusia" vaatteita vaikka kuinka pitkäks aikaa...

Mistä tulikin mieleeni, et ainakin yks mun uudenvuodenlupauksista on pitänyt, eli oon todellakin vähentänyt shoppailua. Voisi suorastaan sanoa, että olen lopettanut sen kokonaan, pakon edessä tosin. Facebookkailuakin olen vähentänyt (se on niin tylsä nykyään), mutta no, kynsienpureskelu jatkuu oikeastaan entistäkin kiivaampana (ku on niin nälkä! :D).



Oon päättäny (nykyään en enää aloita uutta elämää, vaan teen päätöksiä), että lopetan nyt kaikki hömpötykset (eli bilettämisen) ja aloitan uuden (no tulihan se sieltä), kurinalaisen elämän, johon kuuluu ankaraa opiskelua, Lucin treenaamista ja pääsykokeisiin lukemista. Se pääsykokeisiin lukeminen pitäisi aloittaa NYT, mutta aloitan ehkä huomenna :D Ei vaan yksinkertaisesti riitä aikaa. Ai niin, siis nyt pitää siihen sitä aikaa taikoa jostain.



Sit aattelin myös opetella uusi taitoja! Ainakin neulominen (muutakin kuin pipoja ja säärystimiä, niin ja ympyrähuiveja!), ompeleminen ja meikkaaminen olisivat listalla. Miettikää nyt, miten siistiä olis osata noita kunnolla.


Semmosta :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jee! :D